Jak se mi podařilo napsat článek, který je na 2. místě v Googlu
Všimla jsem si, že hodně online podnikatelů píše články nahodile, bez jakýchkoliv, i těch nejjednodušších analýz klíčových slov. Pojďme se podívat, jaký vliv mají analýzy na umístění článků ve vyhledávači. A ukažme si to přímo na mých článcích.
Jak se to nemá dělat
Když jsem o SEO ještě moc nevěděla, rozhodla jsem se napsat článek Čárka před a to. A proč právě tohle téma? Protože jsem se sama musela podívat na pravidlo a žádný článek na toto téma jsem nenašla.
Dodnes je to text, který mi přivádí na web největší návštěvnost. Nevýhodou je, že přes něj nechodí lidé, které potřebuji. Většinou přijdou ti, kteří nevědí, jestli čárku před a to napsat, nebo ne, a nic dalšího nehledají.
Jak se mi to náhodou povedlo (a jak se to může povést i vám)
Ještě než jsem řešila při psaní článků SEO, vznikl také text Jak se stát korektorem. Na Googlu je v současné době na 2. místě a nějakou organickou návštěvnost mi přivádí. Pod článek jsem umístila odkaz na magnet, abych si uživatele dovedla, kam potřebuji.
Úplnou náhodou se mi tedy povedlo napsat jeden z nejlepších článků na toto téma - a to můžete zkusit i vy, i když o SEO zatím moc nevíte. Při psaní tohoto článku jsem ani já nevycházela z žádných analýz.
Jednoduše se pokuste napsat text, který obsahově převyšuje článek na první pozici organického vyhledávání (tedy ten, který je první a není označen jako reklama). Pravděpodobně vám bude psaní takového článku trvat déle než obvykle, ale vyplatí se to.
Než se pustíte do psaní, prostudujte si články na prvních místech a do svého textu se pokuste zařadit ještě něco navíc. Nezapomeňte správně označit nadpisy H1-H3 a také zvolit vhodný titulek (tittle) a popisek (meta description).
Jak to vypadá, když používáte SEO postupy
Nedávno jsem si koupila webinář, kde byla popsána metoda, díky níž se umístíte na prvních místech v Googlu. Metodu jsem vyzkoušela, a jaké jsou výsledky?
Nejdříve je třeba říci, že někdy trvá déle, než se článek posune dopředu. Roli zde hraje i technický stav webu a zpětné odkazy – s těmi jsem nepracovala.
Pro otestování metody jsem si vybrala téma Jak napsat článek – zatím je na 3. stránce Googlu, už je tam celkem dlouho a nepočítám, že se posune výš – možná by to chtělo článek přepsat a pokusit se napsat ho ještě lépe.
Jako druhé
téma jsem si zvolila Jak napsat newsletter – tam je to lepší,
článek je na 1. straně v Googlu (9. pozice), v Seznamu se dostal
dokonce tento týden na 1. místo. S ním jsem celkem spokojená, i když 9. pozice
v Googlu mi návštěvnost moc nezvedne (možná budu ale překvapená, protože
podle statistik lidé na
9.–10. místo často klikají. Ale protože je to celkem
krátká doba od zveřejnění, čekám, že by se text mohl posunout ještě výše.
I titulek může ovlivnit pozici článku ve vyhledávači
Na závěr bych chtěla říci, že vždy, když mám článek hotový, věnuji velkou pozornost tvorbě titulku a popisku (tedy textům, které nejsou vidět přímo na webu, ale ve vyhledávači). S těmi si někdy dost hraju, občas je po nějaké době zkouším měnit a pak sleduji, jak se změna projeví na pořadí ve vyhledávači. Podle mých zkušeností se většinou se projeví.
Doufám, že vám můj článek pomohl. Pokud potřebujete poradit, jak byste i vy mohli napsat článek, který se umístí na první straně Googlu, objednejte si SEO konzultaci.
V případě, že se do psaní nechcete pouštět sami, můžete si článek objednat.