
Úprava článku na SEO text? Stačí 9 kroků
Máte na blogu starší články, které jsou obsahově kvalitní, ale u kterých jste neřešili SEO? Je to škoda, protože stačí pár úprav a mohou vám na web začít zdarma přivádět potenciální zákazníky. Jak na to?

9 kroků k SEO článku
1. Podle nadpisu a obsahu článku si pomocí SEO nástrojů (já používám Collabim) ověřte hledanost tématu – jestli se vůbec vyplatí do úprav pouštět.
2. Pokud je téma dostatečně hledané, najděte si k němu klíčová slova (např. v Collabimu). Inspirovat se můžete i v sekci Lidé se také ptají a Lidé hledají ve výsledcích vyhledávání Googlu.
3. Pokud zjistíte, že text obsahuje dvě odlišné a hodně hledané fráze, rozdělte jej na dva články (např. Z článku Jak správně umístit a připojit spotřebiče v kuchyni je lepší vytvořit 2 texty – Jak na správné rozmístění spotřebičů v kuchyni a Jak rozmístit zásuvky v kuchyni).
4. Zkontrolujte, zda text obsahuje hledaná klíčová slova. Pokud ne, zapracujte je do článku – do nadpisu, perexu, mezititulků i běžného textu. Hlavní klíčovou frázi použijte v nadpise, prvních 100 znacích textu, alespoň jednom mezititulku a přirozeně v textu.
5. Pokud je to třeba, rozšiřte text o odstavce obsahující hledané klíčové fráze, které v textu chybí a bez rozšíření nejdou zapracovat.
6. Strukturujte text:
– označte správně nadpisy H1–H3,
– přidejte mezititulky,
– vytvořte číslované seznamy, pokud se to hodí,
– zkraťte odstavce.
7. Propojte text pomocí interních odkazů s dalšími texty na svém webu.
8. Zkontrolujte, zda máte správně pojmenované obrázky. Každý obrázek by měl mít výstižný název souboru – místo obrazek356.jpg použijte např. cerna-kocka-na-strese.jpg.
Nezapomeňte také na alternativní popisek (atribut alt), který popisuje, co je na obrázku, ideálně i s klíčovým slovem (např. černá kočka sedící na střeše).
9. Vytvořte SEO titulek a SEO popisek.
A máte hotovo. Jak je to časově náročné?
Úprava jednoho textu trvá (bez ohledu na jeho délku) 1–2 hodiny. Pokud byste potřebovali s takovými úpravami pomoci, napište.