Jak otextovat webovou stránku
Jednoduchý návod v 9 krocích, podle kterého zvládne napsat text na web úplně každý
1. Publikum
Zamyslete se, koho chcete v textu oslovit. Kdo je vaše publikum? Jsou to muži milující fotbal, nebo ženy chodící denně na nákup?
Oslovit správné publikum je polovina úspěchu. Pokud podnikáte, své zákazníky už určitě dobře znáte. Možná ale s podnikáním teprve začínáte - pak věnujte vymezení cílové skupiny dostatek času.
2. Headline neboli nadpis
Headline je nejdůležitějším textem na celém webu. Protože právě nadpis rozhodne, jestli čtenář bude pokračovat ve čtení, nebo z vaší stránky odejde.
Headline by měl obsahovat klíčová slova. To jsou slova, podle kterých vás lidé na webu hledají. Pokud máte Sklik nebo Google Adwords, najdete v nich nástroje na monitoring klíčových slov. Klíčová slova lze sledovat i v Marketing Mineru (částečně placený nástroj) či Collabimu (placený). Inspiraci najdete také v našeptávačích, u konkurence a na Googlu pod Lidé také hledají....
Jak na tvorbu nadpisu?
Na výběr máte několik osvědčených možností:
- použití přirovnání
Pište jako David Ogilvy.
- zdůraznění benefitu
Boty, v nichž budete vyhrávat.
- vzbuzení zvědavosti
Chcete znát tajemství našich masáží?
- srovnání
Chcete se potit v Praze, nebo si užít léto s námi?
Pod
headline můžete umístit pro oživení přímou řeč, např. takto:
Vyvíjíme a vyrábíme dekorativní kosmetiku. Od roku 2000
"Chci, aby kosmetika dělala ženám radost a měly pocit, že mají něco hezkého. Co někdo vyrobil s láskou a s láskou předal dál."
3. Subheadline neboli úvodní odstavec
Po hlavním nadpise je čas na úvodní odstavec. Neměl by být delší než 5 řádků. Jeho cílem je navnadit čtenáře k dalšímu čtení a probudit jeho zájem. Pište, co můžete udělat pro zákazníka, co bude mít z objednání vaší služby či výrobku.
Příklad:
Jste marketingová agentura, plátce
DPH, a potřebujete pomoci s daněmi nebo účetnictvím? Jsme těmi, kteří
za vás vše zpracují a včas podají, abyste se mohli soustředit na potřeby svých
klientů.
4. Benefity
Proč by si měl člověk zvolit právě váš výrobek nebo službu? Benefity uvádějte formou odrážek, aby text byl graficky přehledný. Nepřinášejte výčet vlastností výrobku, ale výhody, které bude mít produkt pro zákazníka.
A protože se lidé při nákupu řídí emocemi, nezapomeňte přidat emoce i do textu. Pište tak, aby si lidé dovedli to, co nabízíte, živě představit, aby to viděli, cítili, zkrátka jim zprostředkujte zážitek.
Příklad:
Projeďte se s autem... a zažijte pocit volnosti.
5. Vyvrácení obav
Co když zákazníka nepřesvědčíte?
Pak je čas předem vyvrátit jeho obavy. Třeba takto:
Nabízíme 30denní garanci vrácení peněz.
6. Časové nebo množstevní omezení
Do neodolatelné nabídky je třeba přidat i časové nebo množstevní omezení.
Využijte slevy do konce měsíce.
Posledních 5 kusů za tuto cenu.
7. Výzva k akci
Nezapomeňte na Call to action. Na konci stránky lidem řekněte, co mají udělat. Co je cílem stránky? Nakoupit? Objednat? Přejít na jinou stránku?
8. Čísla jako důkaz
Pokud máte k dispozici čísla, kterými můžete ohromit klienty, nezapomeňte je použít. Např. 1 000 prodaných kabelek, pobočky ve 24 zemích, 20 let zkušeností.
9. Reference spokojených zákazníků
A úplně nejvíce přesvědčí reference lidí, kteří již vaše služby vyzkoušeli. Nebojte se je uvést i na hlavní stránku.
Hotovo. To je vše. Zkuste si vzít při psaní tento jednoduchý návod k ruce. Pokud budete i přesto potřebovat s texty pomoci, napište.